Categories

Payment

   
           Zalecane !

    

      Wpłata na konto
            firmowe
      (przelew zwykły)  

      
     Foreign customers
               only 

Steeleye Span ‎– Below The Salt

Availability:
Exists Exists
szt.
Net Price: €8.54 €10.50

Steeleye Span ‎– Below The Salt

 

 

Label: Chrysalis ‎– CHR 1008
Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Gatefold
Country: UK
Released:
Genre: Rock
Style: Folk Rock

 

Tracklist:

 

A1 Spotted Cow 3:01
A2 Rosebud In June 3:36
Jigs
A3a The Bride's Favourite
A3b Tansey's Fancy
-
A4 Sheep-Crook And Black Dog 4:39
A5 Royal Forester 4:29
B1 King Henry 7:03
B2 Gaudete 2:21
B3 John Barleycorn 4:42
B4 Saucy Sailor 5:45

 

Płyta: EX
Okładka: EX-

 

Notes:

 

Pressing with green labels and red lettering .
Gatefolded sleeve printed and made by Robor Limited.
Inner sleeve depicting the Steeleye Span collection.

 

Barcode and Other Identifiers:

 

Matrix / Runout (A-side runout etched[3]/stamped): 3 CHR 1008 A - 3U 2[90°rotated]
Matrix / Runout (B-side runout etched[8]/stamped): 8 CHR 1008 B - 1U 4[90°rotated]

 

Jak przyznają sami muzycy kiedy zaczynali swoją przygodę z folkrockiem istniała tylko jego amerykańska odmiana. The Byrds i The Mamas & Papas były na szczytach list przebojów. W 1967 w Wielkiej Brytanii pojawiło się Fairport Convention, a w 1970 Steeleye Span (założone m.in. przez Ashleya Hutchingsa, ex-członka Fairport). Ten drugi zespół od razu skoncentrował się na typowo brytyjskiej muzyce. Podstawą był angielski folk z niewielką dozą utworów irlandzkich i szkockich.

"Below The Salt" to pierwszy album nagrany bez Ashleya (który w tym czasie formował The Albion Country Band), jednak zdumiewająco dobry. Nad całością zespołu wyraźnie dominuje Maddy Prior, wykonująca większość partii wokalnych na płycie. Właściwie wszystkie utwory są tradycyjne, zespół "wykopał" je z prywatnych zbiorów m.in. Billego Bartle'a i Ewana McColla.

Muzycznie jest to folkrock zawierający rozwiązania harmoniczne charakterystyczne dla Steeleye. Mamy tu partie skrzypiec przeplatające się z przesterowaną gitarą elektryczną, skoczne partie grane na ludowych instrumentach przy wtórze basu i perkusji. Z utworów warto wyróżnić przede wszystkim "Spottes Cow", wesołą piosenkę z Norfolk, oraz "Royal Forester", której zapis pochodzi z 1293 roku. W bardzo dobrym stylu zrobiono aranżację (a capella) łacińskiej kolendy "Gaudete", niestety dyskredytuje ją nieco angielski akcent.

Płyta urzeka nie tylko doborem materiału, ale przede wszystkim aranżacjami i wykonaniem. W jednej chwili mamy muzykę ludową, po chwili doskonałą partię elektrycznej gitary, czy wspaniały śpiew Maddy. Mimo użycia rockowych środków wyrazu dominuje stylistyka średniowiecza, czytelna również w warstwie tekstowej.