Categories

Payment

   
           Zalecane !

    

      Wpłata na konto
            firmowe
      (przelew zwykły)  

      
     Foreign customers
               only 

David Bowie ‎– Scary Monsters

Availability:
szt.
Net Price: €16.06 €19.75

David Bowie ‎– Scary Monsters

 

 

Label: Parlophone ‎– DB 77828, Parlophone ‎– 0190295842611
Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, 180 gram
Country: UK & Europe
Released: 23 Feb 2018
Genre: Rock
Style: New Wave, Pop Rock

 


Tracklist:

 

A1 It's No Game (Part 1)
A2 Up The Hill Backwards
A3 Scary Monsters (And Super Creeps)
A4 Ashes To Ashes
A5 Fashion
B1 Teenage Wildlife
B2 Scream Like A Baby
B3 Kingdom Come
B4 Because You're Young
B5 It's No Game (Part 2)

 

Notes:

 

2017 Remastered Edition.
Has a sticker: "REMASTERED HEAVYWEIGHT 180G VINYL".

 

Barcode and Other Identifiers:

 

Barcode (Printed (Stickered)): 0 190295 842611
Matrix / Runout (Runout Side A, etched): BH71924-01A1 0190295842611 VIT
Matrix / Runout (Runout Side B, etched): BH71924-01B1 0190295842611 V=V
Label Code: LC30419
Rights Society: GEMA/MCPS
Rights Society: BMI
Rights Society: ASCAP

 

Scary Monsters (And Super Creeps) to czternasty album Davida Bowiego. Jak określił to jego biograf, osiągnął "perfekcyjny balans" między kreatywnością i mainstreamowym sukcesem.

I znów David Bowie wszystkich zaskoczył. Tym razem „liznął” trochę z dochodzącego w tym czasie do głosu new romantic i... zrobił z tego sztukę. Zaprosił nawet do współpracy Steve’a Strange’a z Visage, który brał udział w pierwszym, promocyjnym nagraniu kompozycji 'Ashes To Ashes'... Mimo tego, że Bowie chciał zaproponować publiczności coś zupełnie nowego, to nie postawił na diametralną zmianę swoich współpracowników. Do składu powróciła jednak bardzo istotna postać – Robert Fripp. Wspaniałych zagrywek gitarzysty King Crimson na poprzednim Lodger zdecydowanie brakowało.

Płytę rozpoczyna osobliwy duet Bowiego z japońską wokalistką Michi Hirota – 'It’s No Game (Part 1)' odpowiednio okraszony gitarowym zgiełkiem i odpowiednio zniekształconym głosem naszego artysty. 'Up The Hill Backwards' tylko z pozoru wydaje się spokojniejszy. Monotonny rytm i ostra gitara Roberta Frippa upodabniają go do poprzedniej kompozycji. Dynamiczny 'Scary Monsters' z nieco niedbałym śpiewem w refrenie przybliża z kolei muzykę Bowiego do... ambitniejszej odmiany punkowego zgiełku. Znów powala gitarowa gra Roberta Frippa. Ale jakie to dziwne: Fripp i punk rock? 'Ashes To Ashes' utrzymamy jest w nieco japońskim klimacie, natomiast „mechaniczny” 'Fashion' bliski jest intrygującym wspólnym pomysłom Bowiego i Eno z okresu Low i Heroes. Zresztą wstęp do 'Teenage Wildlife' bardzo przypomina klimatem właśnie Heroes...

Tekstowo Bowie tym razem atakuje młodzież. W takich piosenkach jak 'Teenage Wildlife', a także 'Up The Hill Backwards' i 'Because You’re Young' niemal podważa wiarygodność punkowego buntu. Scary Monsters jednak przede wszystkim w piękny sposób sumowało okres współpracy Bowiego i Eno – mimo, że przecież brak tu fizycznej obecności Eno – z trylogii Low-Heroes-Lodger.