Categories

Payment

   
           Zalecane !

    

      Wpłata na konto
            firmowe
      (przelew zwykły)  

      
     Foreign customers
               only 

Can ‎– Flow Motion

Availability:
szt.
Net Price: €15.24 €18.75

Can ‎– Flow Motion

 

 

Label: Mute ‎– XSPOON26, Spoon Records ‎– XSPOON26
Format: Vinyl, LP, Album, Reissue
Country: Germany
Released: Jul 2014
Genre: Electronic, Rock
Style: Krautrock

 

Tracklist:

 

A1 I Want More 3:29
A2 Cascade Waltz 5:35
A3 Laugh Till You Cry Live Till You Die 6:43
A4 ....And More 2:43
B1 Babylonian Pearl 3:29
B2 Smoke (E.F.S. No. 59) 5:15
B3 Flow Motion 10:23

 

Notes:

 

On rear sleeve: ARTIFICIAL HEAD SOUND TECHNIQUE Printed in the EU
℗ & © 2013 Spoon Records Limited
On front cover: KUNSTKOPF STEREOPHONIE
On center labels: Made in EU
Incl. Downloadcard

 

Barcode and Other Identifiers:

 

Barcode: 5051083076975
Rights Society: Gema
Label Code: LC07395
Matrix / Runout (Runout side A): X SPOON 26-A -21610-
Matrix / Runout (Runout side B): X SPOON 26-B -21610- THE SOUNDMASTERS
Barcode (Variant Sticker): 4015887002616

 

Flow Motion, czyli ósmy studyjny album krautrockowców z Can, to kontynuacja podejścia z Landed. Czukay, Karoli, Schmidt i Liebezeit kontynuują wygładzanie, upraszczanie swojej muzyki. Z dobrym efektem komercyjnym – singel z 'I Want More' zaistniał na brytyjskich listach przebojów.

'I Want More' właśnie i jego kontynuacja '…And More' w odbiorze jawią się jako gładko wyprodukowane, z tanecznym wręcz zacięciem, przebojowe piosenki. Subtelny 'Cascade Waltz' i oparty na karaibskim rytmie 'Laugh Till You Cry Live Till You Die' (w obydwu śpiewa Karoli) wyróżniają ciekawe partie elektrycznych skrzypiec. Dodajmy do tego bodaj najciekawszą na płycie kompozycję – zgrabną, choć oszczędnie zaaranżowaną 'Babylonian Pearl'.

W finale płyty w pewnym stopniu powracamy do pierwotnych założeń zespołu, pojawia się porcja dźwiękowych poszukiwań i transowych rytmów tak typowych dla wcześniejszych płyt Can. 'Smoke' (kolejna rzecz z cyklu Ethnological Forgery Series) to gęsty, hipnotyczny, jakby plemienny podkład bębnów wywiedziony wprost z muzycznej tradycji Maghrebu i różne dźwiękowe odjazdy. Najbliżej wcześniejszych dokonań Can znajdujemy się w finale wydanego w 1976 roku albumu, w pulsującym rytmem, zbudowanym na dynamicznym groove utworze tytułowym.