Released with a pink printed inner sleeve. Some copies were also released with a folded 8 pages promotional newspaper called "Zoolook magazine" [Art direction by Mark Fisher (5) and Kate Hepburn, designed by Crispin Rose-Innes and Fiona Doulton].
Barcode and Other Identifiers:
Label Code: LC 0309 Rights Society: GEMA Barcode: 0 42282 37631 2 Matrix / Runout (Runout A Stamped - Variant 1): 823 763 - 1 S 1 = 2 Matrix / Runout (Runout B Stamped - Variant 1): 823 763 - 1 S 2 Matrix / Runout (Runout A & B Handwritten - Variant 1): BILBO TAPE ONE .LONDON Matrix / Runout (Runout Side A - Variant 2): 823 763 - 1 S 1 B S BILBO TAPE ONE .LONDON 2A Matrix / Runout (Runout Side B - Variant 2): 823 763 - 1 S 2 B K BILBO TAPE ONE .LONDON 2 Matrix / Runout (Runout Side A - Variant 3): 823 763 - 1 S 1 = 2 BILBO . TAPE ONE . LONDON BM 2 Matrix / Runout (Runout Side B - Variant 3): 823 763 - 1 S 2 = 2 AW BILBO . TAPE ONE . LONDON 2 Other (Price Code): [Y]
Pomysł na album 'Zoolook' był w gruncie rzeczy dość prosty: wziąć sample ludzkich wypowiedzi w różnych językach, często bardzo egzotycznych, połączyć z głosami znanych osób z różnych wystąpień i piosenek, zmiksować i zrobić z tego muzykę. Przy ówczesnych możliwościach technologicznych proces obróbki pozyskanego materiału zajął ładnych kilka miesięcy. Z tego też zapewne względu Jean Michel Jarre sięgnął po wątki kompozycyjne wykorzystane na albumie 'Music For Supermarkets' i część muzyki z tego albumu w nowej postaci pojawiła się na 'Zoolook'.
Album ostatecznie ukazał się w listopadzie 1984 roku i po dziś dzień pozostaje znaczącą pozycją w dorobku artysty. 'Zoolook' różni się przy tym znacznie od płyt, które Jean Michel Jarre nagrywał bezpośrednio przed nim i po nim. W porównaniu z takimi np. 'Rendez-vous' czy 'Magnetic Fields' więcej na 'Zoolook' muzycznych eksperymentów, omawiany album jest też znacznie bardziej mroczny i posępny, momentami wręcz smutny.
No i zaznaczyć też należy, że na 'Zoolook' Jean Michel Jarre zdecydował się poszerzyć wykorzystywane instrumentarium i zaprosić do współpracy także muzyków pochodzących spoza świata el-muzyki. Na 'Zoolook' pojawiają się bowiem Laurie Anderson, Adrian Belew, czy też Marcus Miller. I zwłaszcza obecność tego ostatniego artysty jest od razu słyszalna. Pulsujący bas niejednokrotnie stanowi o charakterze i głębi nagrań zawartych na 'Zoolook'.