Label: Parlophone – DB 77828, Parlophone – 0190295842611 Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, 180 gram Country: UK & Europe Released: 23 Feb 2018 Genre: Rock Style: New Wave, Pop Rock
Tracklist:
A1 It's No Game (Part 1) A2 Up The Hill Backwards A3 Scary Monsters (And Super Creeps) A4 Ashes To Ashes A5 Fashion B1 Teenage Wildlife B2 Scream Like A Baby B3 Kingdom Come B4 Because You're Young B5 It's No Game (Part 2)
Notes:
2017 Remastered Edition. Has a sticker: "REMASTERED HEAVYWEIGHT 180G VINYL".
Barcode and Other Identifiers:
Barcode (Printed (Stickered)): 0 190295 842611 Matrix / Runout (Runout Side A, etched): BH71924-01A1 0190295842611 VIT Matrix / Runout (Runout Side B, etched): BH71924-01B1 0190295842611 V=V Label Code: LC30419 Rights Society: GEMA/MCPS Rights Society: BMI Rights Society: ASCAP
Scary Monsters (And Super Creeps) to czternasty album Davida Bowiego. Jak określił to jego biograf, osiągnął "perfekcyjny balans" między kreatywnością i mainstreamowym sukcesem.
I znów David Bowie wszystkich zaskoczył. Tym razem „liznął” trochę z dochodzącego w tym czasie do głosu new romantic i... zrobił z tego sztukę. Zaprosił nawet do współpracy Steve’a Strange’a z Visage, który brał udział w pierwszym, promocyjnym nagraniu kompozycji 'Ashes To Ashes'... Mimo tego, że Bowie chciał zaproponować publiczności coś zupełnie nowego, to nie postawił na diametralną zmianę swoich współpracowników. Do składu powróciła jednak bardzo istotna postać – Robert Fripp. Wspaniałych zagrywek gitarzysty King Crimson na poprzednim Lodger zdecydowanie brakowało.
Płytę rozpoczyna osobliwy duet Bowiego z japońską wokalistką Michi Hirota – 'It’s No Game (Part 1)' odpowiednio okraszony gitarowym zgiełkiem i odpowiednio zniekształconym głosem naszego artysty. 'Up The Hill Backwards' tylko z pozoru wydaje się spokojniejszy. Monotonny rytm i ostra gitara Roberta Frippa upodabniają go do poprzedniej kompozycji. Dynamiczny 'Scary Monsters' z nieco niedbałym śpiewem w refrenie przybliża z kolei muzykę Bowiego do... ambitniejszej odmiany punkowego zgiełku. Znów powala gitarowa gra Roberta Frippa. Ale jakie to dziwne: Fripp i punk rock? 'Ashes To Ashes' utrzymamy jest w nieco japońskim klimacie, natomiast „mechaniczny” 'Fashion' bliski jest intrygującym wspólnym pomysłom Bowiego i Eno z okresu Low i Heroes. Zresztą wstęp do 'Teenage Wildlife' bardzo przypomina klimatem właśnie Heroes...
Tekstowo Bowie tym razem atakuje młodzież. W takich piosenkach jak 'Teenage Wildlife', a także 'Up The Hill Backwards' i 'Because You’re Young' niemal podważa wiarygodność punkowego buntu. Scary Monsters jednak przede wszystkim w piękny sposób sumowało okres współpracy Bowiego i Eno – mimo, że przecież brak tu fizycznej obecności Eno – z trylogii Low-Heroes-Lodger.