Mike Oldfield – Crises
Label: Virgin – 205 500, Virgin – 205 500-320
Format: Vinyl, LP, Album
Country: Europe
Released: 1983
Genre: Electronic, Rock, Pop
Style: Prog Rock, Synth-pop, Pop Rock
Tracklist:
A Crises 20:40
B1 Moonlight Shadow 3:37
B2 In High Places 3:33
B3 Foreign Affair 3:53
B4 Taurus 3 2:25
B5 Shadow On The Wall 3:08
Płyta: EX
Okładka: EX
Notes:
1st editions, distributed to GAS and Benelux.
Subsequent pressings show GEMA STEMRA BIEM.
Barcode and Other Identifiers:
Rights Society: GEMA STEMRA
Label Code: LC 3098
Pressing Plant ID (Embossed next to spindle hole, Side B): Embossed 'bass clef' symbol on label
Matrix / Runout (Label side A): S 205 500 A
Matrix / Runout (Label side B): S 205 500 B
Matrix / Runout (Runout A, stamped/etched, variant 1): 205500 A-2 II
Matrix / Runout (Runout B, stamped/etched, variant 1): 020 205500 B-2
Matrix / Runout (Runout A, stamped/etched, variant 2): 205500 A-1 II
Matrix / Runout (Runout B, stamped/etched, variant 2): 020 205500 B-1 IV
Matrix / Runout (Runout A, stamped/etched, variant 3): 205500 A-2 II
Matrix / Runout (Runout B, stamped/etched, variant 3): 020 205500 B-1 III
Matrix / Runout (Runout A, stamped/etched, variant 4): 205500 A-1 III
Matrix / Runout (Runout B, stamped/etched, variant 4): 020 205500 B-1 III
Skoro wariant pt. jedna duża kompozycja plus kilka mniejszych, zwartych, przebojowych utworów tak świetnie się sprawdził na „Five Miles Out” – czemu nie spróbować wejść do tej samej rzeki? I Mike Oldfield przyrządził „Crises” według identycznej receptury: duża suita tytułowa plus kilka piosenek. Do tego brzmienie jeszcze bardziej zelektronizowane, a piosenki – jeszcze bardziej melodyjne, chwytliwe, przebojowe.
Crises to przede wszystkim największy singlowy przebój w karierze Oldfielda, nieśmiertelny „Moonlight Shadow”. Do tego uduchowiony, ciepły „In High Places” z gościnnym udziałem Jona Andersona; „Foreign Affair” – zbudowana na specyficznym, luźnym groove, nagrana bez użycia gitar, za to z warstwą rytmiczną wzbogacaną różnymi przeszkadzajkami i samplowanymi dźwiękami; „Shadow On The Wall” – dramatyczny, klaustrofobiczny, wyśpiewywany przez Rogera Chapmana zdartym, pełnym desperacji głosem (co pasuje do tekstu – inspirowanego przez losy Solidarności i wprowadzenie stanu wojennego). I wreszcie „Byk III” – akustyczna miniaturka z wirtuozowskimi popisami gitarowymi Mike’a, utrzymana w duchu muzyki hiszpańskiej.